کردان

این شهر تا به امروز با داشتن آب و هوایی بسیار دلنشین به عنوان یکی از محبوب‌ترین مکان‌های ییلاقی تهران شناخته شده است. «کردان» قبل از جنگ ۸ ساله‌ی ایران برای خیلی‌ها ناشناخته بود، اما با شروع جنگ وقتی که مردم رو به حاشیه نشینی آوردند کردان را، امن‌ترین و خوش آب و هوا‌ترین مکان برای اتراق انتخاب کردند.

کردان
پیست دیزین
پیست دیزین

برای تهرانی‌ها و البرزنشین‌ها، پیست اسکی دیزین یکی از بهترین گزینه‌ها برای تجربه‌ی اسکی به شمار می‌آید.

روستای بَرغان

روستای بَرغان با داشتن طبیعتی حیرت‌انگیز، کوچه باغ‌های بیشمار و رودخانه‌های پرآبی که می‌تواند حسابی سر ذوقتان بیاورد به عنوان یکی از کهن‌ترین ییلاق‌های البرزی شناخته می‌شود. این روستا علاوه بر طبیعتش، از بناهای تاریخی نیز بی‌نصیب نیست. درختان کهنسال، پل تاریخی، تکیه‌ها و مسجد و غیره نمود کوچکی از این بناهای تاریخی به شمار می‌آیند.

روستای بَرغان.
روستای خور ساوجبلاغ
روستای خور ساوجبلاغ

جالب است بدانید این روستا دارای درختِ چناری کهنسال می‌باشد که قدمت آن به بیش از ۸۰۰ سال پیش باز می‌گردد.

جاده چالوس

جاده چالوس چهارمین جاده زیبای دنیا شناخته می‌شود که با وجود سد کرج برای ماهیگیری و حال و هوایی عوض کردن نیز مناسب است.

جاده چالوس
غار اسرارآمیز یخ مراد
غار اسرارآمیز یخ مراد

نکته جالب درباره‌ی این غار، نقل قول‌های فراوانی است که تا به امروز از نسلی به نسل دیگر بیان شده و نمونه‌ی کوچکی از آن درباره‌ی اثر معجزه‌آسا درمانی قندیل‌های آن است.

روستای شهرستانک

شهرستانک نیز مانند روستای بَرغان، در تابستان شما را به مهمانی درختان توت و آلبالو و در پاییز هم شما را به تماشای رقص برگان دعوت می‌کند.

روستای شهرستانک
دهکده آبی پارس
دهکده آبی پارس

استخر، سرسره‌های هیجان انگیز و پیچ در پیچ، دریاچه مواج، رودخانه وحشی، استخر کودکان و بسیاری دیگر از این قبیل امکانات، یک روز شاد و پرهیجان را در البرز برای شما خواهند ساخت.

باغ فاتح

باغ فاتح یکی از چندین باغ باشکوه این شهر محسوب می‌شود.

باغ فاتح
روستای گچسر البرز
روستای گچسر البرز

جدایی از تمامی جاذبه‌های این روستا در استان البرز، باغ لاله ۱ هکتاری آن شما را با خود به عالمی دیگر می‌برد و چشمان شما را با داشتن منظره‌ای مملو از گل‌های پرگلبرگ، جامی، فنجانی و قدحی‌های رنگارنگ، نوازش می‌کند.

همچنین در مطلب  غداها و سوغاتی های استان البرز لیستی را جهت آشنایی بهتر شما با این استان تهیه کرده ایم که می توانید آن را دنبال کنید.