پل سفید اهواز

یکی از جاذبه های خوزستان پل معلق یا پل سفید اهواز است که تبدیل به نمادی از این شهر شده است.

پل سفید اهواز
زیگورات چغازنبیل
زیگورات چغازنبیل

زیگورات چغازنبیل خوزستان سمبل هنر و معماری ایلامی است.

آبشار شوی دزفول

آبشار شوی ۸۵ متر ارتفاع و ۷۰ متر عرض دارد و از توابع شهر دزفول در استان خوزستان محسوب می شود. شوی همچنین فاصله کمی با استان لرستان دارد و می توان گفت در مرز دو استان قرار دارد.

آبشار شوی دزفول
شیرهای سنگی
شیرهای سنگی

شیرهای سنگی یا به زبان بختیاری ها بردشیر نماد رشادت، شجاعت، فروتنی و مردانگی هستند. شیرهای سنگی موزه ای در فضای باز را ایجاد کرده اند. شیرهای سنگی نمادی از قوم بختیاری هستند، آن ها این شیرها را روی قبر افراد شجاع و دلیر قرار می دادند.

سازه های آبی شوشتر

یکی از جاذبه های خوزستان که در فهرست جهانی میراث یونسکو نیز به ثبت رسیده است.

سازه های آبی شوشتر
مسجد رنگونی ها در آبادان
مسجد رنگونی ها در آبادان

مسجد رانگونی ‌ها یا آن ‌گونه که آبادانی ‌ها می ‌گویند، رنگونی‌ ها، با معماری هندی و به همت رانگونی ‌های اهل برمه در آبادان ساخته شده است.

دریاچه سد دز (شهیون)

این دریاچه یکی از زیباترین دریاچه ‌های ایران در شمال غربی دزفول ودر ۲۳ کیلومتری شمال شرق اندیمشک که تبدیل به یکی از جاذبه های خوزستان و منطقه شهیون شده است.

شهیون
آرامگاه دانیال نبی در شوش
آرامگاه دانیال نبی در شوش

آرامگاه دانیال نبی در ساحل شرقی رودخانه شاوور و روبروی تپه ارگ ساخته شده است، این بنا دارای گنبدی ارچین است که چون نگینی در قدیمی ‌ترین شهر جهان (شوش) خودنمایی می ‌کند.

همچنین در مطلب غداها و سوغاتی های استان خوزستان لیستی را جهت آشنایی بهتر شما با این استان تهیه کرده ایم که می توانید آن را دنبال کنید.