غذاها

استان چهار محال و بختیاری به علت وجود قوم عشایر غذاهای مقوی و متنوعی دارد و در سفر به استان زیبای چهار محال و بختیاری که هم از نظر جاذبه های گردشگری و آب و هوای بسیار خوب این منطقه و لذت خوردن غذاهای محلی لذت سفر را دو چندان می کند . غذاهایی که از منابع طبیعی و سالم تهیه می شوند.

از لذیذترین و پرطرفدارترین غذاهای چهار محال و بختیاری کباب بختیاری است که نه تنها در استان چهار محال و بختیاری بلکه در تمام شهرهای ایران شعبه ای دارد.

چلو خورش به

چلو خورش به

اوترشی

اوترشی

کباب بختیاری

کباب بختیاری

شوربای قیمه ریزه

شوربای قیمه ریزه

گردو پلو

گردو پلو

سوغات

از لذت بخش ترین و زیباترین لحظه های سفر، رفتن به بازار و خرید سوغات سفر است. حال این سوغات گاه خوراکی های لذیذ بوده و گاهی نیز می تواند صنایع دستی و یا محصولات کشاورزی و باغی یک منطقه باشد که در هر صورت زیبایی های خود را دارد.یکی از مهم‌ترین سوغات چهارمحال و بختیاری گز است.

سوغات چهارمحال بختیاری می توان به عسل ، گز بلداجی ،کشک ، قراقورت (قارا) و انواع پولکی و غیره اشاره کرد.

کندوداران این استان یکی از مرغوب‌ترین عسل‌های کشور را تولید می‌کنند. از دلایل کیفیت بالای عسل این استان، که به کشورهای دیگر صادر می‌شود، یکی پوشش گیاهی غنی و دیگری رطوبت پایین مناطق استان چهار محال وبختیاری است. در میان انواع عسل تولید شده در استان، عسل گون بیشترین تولید را دارد. شهرستان‌های کوهرنگ، بروجن، لردگان و سامان، تولیدکنندگان اصلی عسل در استان هستند. برداشت عسل از کندوهای استان، از ابتدای مرداد آغاز می‌شود و تا اواسط شهریور ادامه دارد.

بادام

بادام

انواع گیاهان دارویی

انواع گیاهان دارویی

عسل شهرکرد

عسل شهرکرد

خرسک و جاجیم

خرسک و جاجیم

کشک و قره قوروت

کشک و قره قوروت

قفل سازی شهرکرد

قفل سازی شهرکرد

گز بلداجی

گزبلداجی شهرکرد